ایک حدیث کے متعلق دریافت کرنا ھے کہ حضور اکرم کا ارشاد ھے کہ جو شخص سفر میں پانچ سورتیں ( قل یا ایہا الکافرون) اور (اذا جاء نصر ﷲ والفتح) اور ( قل ھو ﷲ احد) اور ( قل اعوذ برب الفلق) اور (قل اعوذ برب الناس) پڑھ لے تو اسکا سفر کامیاب ہوتا ھے.
••• *باسمہ تعالی* •••
*الجواب وبہ التوفیق:*
یہ روایت مسند ابو یعلی میں مذكور هے :
حدثنا أبو هشام محمد بن سليمان بن الحكم القديدي، قال: حدثني أبي، عن إسماعيل بن خالد الخزاعي أن محمد بن جبير بن مطعم، سمع جبير بن مطعم، وهو يقول:
قَالَ لِي رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : ( أَتُحِبُّ يَا جُبَيْرُ إِذَا خَرَجْتَ سَفَرًا أَنْ تَكُونَ مِنْ أَمْثَلِ أَصْحَابِكَ هَيْئَةً ، وَأَكْثَرِهِمْ زَادًا ؟ ) فَقُلْتُ : نَعَمْ بِأَبِي أَنْتَ وَأُمِّي ، قَالَ : ( اقْرَأْ هَذِهِ السُّوَرَ الْخَمْسَ : ( قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ ) ، وَ ( إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ) ، وَ ( قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ) ، و ( قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ ) ، و ( قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ ) ، وَافْتَتِحْ كُلَّ سُورَةٍ بِبِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ، وَاخْتِمْ قِرَاءَتَكَ بِبِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ) قَالَ جُبَيْرٌ : وَكُنْتُ غَنِيًّا ، كَثِيرَ الْمَالِ ، فَكُنْتُ أَخْرُجُ مع من شاء الله أن أخرج معهم فِي سَفَرٍ فَأَكُونُ مِنْ أَبَذِّهِمْ هَيْئَةً ، وَأَقَلِّهِمْ زَادًا ، فَمَا زِلْتُ مُنْذُ عَلَّمَنِيهِنَّ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَقَرَأْتُ بِهِنَّ : أَكُونُ مِنْ أَحْسَنِهِمْ هَيْئَةً ، وَأَكْثَرِهِمْ زَادًا ، حَتَّى أَرْجِعَ مِنْ سَفَرِي ذلك .
÷ترجمة÷
سیدنا جبير بن مطعم رضى اللہ تعالى عنہ بيان كرتے ہيں كہ رسول كريم صلى اللہ عليہ وسلم نے مجھے فرمايا:
" اے جبير ! كيا تم پسند كرتے ہو كہ جب تم سفر پر جاؤ تو اپنے ساتھيوں ميں سب سے بہتر ہئيت ميں ہو اور سب سے زيادہ زاد راہ والے بن جاؤ ؟
ميں نے عرض كيا: ميرے ماں باپ آپ پر قربان ہوں جى ہاں ميں پسند كرتا ہوں.
رسول كريم صلى اللہ عليہ وسلم نے فرمايا:
تم يہ پانچ سورتيں تلاوت كيا كرو قل يا ايھا الكافرون اور اذا جاء نصر اللہ و الفتح اور قل ھو اللہ احد اور قل اعوذ برب الفلق اور قل اعوذ برب الناس.
ہر سورۃ كو بسم اللہ الرحمن الرحيم سے شروع كرو اور اپنى تلاوت كو بسم اللہ الرحمن الرحيم پر ختم كرو۔
جناب جبير رضى اللہ تعالى عنہ بيان كرتے ہيں ميں غنى اور مالدار تھا، اللہ تعالى جس كے ساتھ چاہتا ميں سفر پر نكلتا تو ميں ان ميں سب سے بدحال اور سب سے كم زاد راہ والا ہوجاتا ،
اور جب سے رسول كريم صلى اللہ عليہ وسلم نے مجھے يہ سورتيں پڑھنا سكھائيں اور ميں نے سفر سے قبل پڑھنا شروع كيں تو ميں ان سب ميں اچھى حالت و ہيئت والا اور سب سے زيادہ زاد راہ والا بن جاتا حتى كہ ميں اس سفر سے واپس آتا "
٭ المصدر: مسند أبويعلي
٭ المحدث: الإمام الحافظ احمد بن علي بن المثني التميمي
٭ المجلد: 13
٭ الصفحة: 414
٭ الرقم: 7419
٭ الطبع: دار المامون للتراث، بيروت، لبنان.
🔰 *مجمع الزوائد* 🔰
امام ہیثمی نے بھی یہ روایت مجمع الزوائد میں روایت کی ھے :
اور روایت کے بعد کلام کیا ھے: رواه أبو يعلي، وفيه: من لم أعرفهم.
کہ یہ روایت مسند ابویعلی میں ھے اور اسکی سند میں مجہول راوی ہے
• المصدر : مجمع الزوائد
• المجلد: 20
• الصفحة: 280
• الرقم: 17067
• الطبع: دار المنهاج، جدة، السعودية.
💎 *روایت کا درجہ*💎
مجمع الزوائد کی تحقیق کرنے والے محقق " جناب حسین سلیم اسد دارانی" نے لکھا ھے کہ اسکی سند میں اسماعیل نامی راوی کو امام جرح و تعدیل ابن ابی حاتم نے ضعیف الحدیث جدا یعنی بہت زیادہ کمزور راوی کہا ھے:
☪️ *الجرح والتعدیل* ☪️
إسماعيل بن داود بن عبد الله بن مخراق روي عن مالك بن أنس، وهشام بن سعد، روي عنه إسماعيل بن أبي أويس، ... سمعتُ أبي يقول: هو ضعيف الحديث جدا.
٭ المصدر: الجرح والتعديل
٭ المحدث: الإمام ابن أبي حاتم الرازي
٭ المجلد: 2
٭ الصفحة: 167
٭ الرقم: 562
٭ الطبع: دار الكتب العلمية، بيروت، لبنان.
خلاصه:
ا
س روایت کے بیان میں احوط یہ ھے کہ یہ فضیلت حضور علیہ السلام کی جانب منسوب کرکے بیان نہ کیجائے؛ البتہ کوئی یہ عمل بطور وظیفہ عمل میں لانا چاہے تو روکا بھی نہ جائے۔
وﷲ تعالی اعلم
✍🏻... کتبہ: *محمد عدنان وقار صؔدیقی*
۲جولائی، ۲۰۲۲ء
No comments:
Post a Comment