Wednesday, February 19, 2020

جب زلیخا بت سے شرما گئی

▪ *جب زلیخا بت سے شرما گئ* ▪

یہ بات کہی جاتی ھے کہ جب زلیخا نے حضرت یوسفؑ سے اپنا مطلب پورا کرنا چاہا تو وہاں ایک بت رکہا ہوا تہا تو اس نے اس بت کو ڈھک دیا, حضرت یوسفؑ نے کہا: یہ کیوں کیا؟ زلیخا نے کہا: یہ میرا معبود ہے میں اسکے سامنے گناہ کی جرأت نہیں کرسکتی, تو حضرت یوسفؑ نے فرمایا : کہ میرا معبود اس سے زیادہ حیاء کا مستحق ہے اسکی نظر سے کچھ چھپا نہیں ہوتا۔

اس کی کیا حقیقت ھے ؟

••• *باسمہ تعالی* •••
*الجواب وبہ التوفیق:*

جب زلیخا حضرت یوسفؑ کیساتھ گناہ کا ارادہ کرچکی تہی اور حضرت یوسفؑ کو غیر اختیاری میلان ہوا جو کہ محض خیال تہا ارادہ و عزم ہرگز نہ تہا تو اللہ تعالی نے ان کے سامنے  اپنی حجت و برہان کردی جسکی وجہ سے وہ غیر اختیاری میلان  بہی ختم ہوگیا اور سیدنا یوسف اپنا پیچھا چھڑا کر وہاں سے بھاگے ۔

اس برہان رب کی قرآن نے تفصیل بیان نہیں کی کہ وہ کیا چیز تہی؛ اسی بنا پر اس کی تشریح میں مفسرین کے متعدد اقوال ہیں جن کے لیے " تفسیر طبری, تفسیر قرطبی,تفسیر ابن کثیر , تفسیر در منثور، تفسیر بغوی, تفسیر ابن جوزی, فتح القدیر للشوکانی, روح المعانی,تفسیر فتح البیان للقنوجی وغیرہ میں سورہ یوسف آیت:24 کی تفسیر  دیکہی جاسکتی ھے۔ انہیں متعدد اقوال میں سے ایک قول یہ بھی ھے : کہ زلیخا نے کپڑے سے وہاں موجود بت کو ڈھک دیا کہنے لگی مجہے اپنے معبود سے شرم آتی ھے۔

🔘 فَرُوِيَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ أَنَّ زَلِيخَاءَ قَامَتْ إِلَى صَنَمٍ مُكَلَّلٍ بِالدُّرِّ وَالْيَاقُوتِ فِي زَاوِيَةِ الْبَيْتِ فَسَتَرَتْهُ بِثَوْبٍ، فَقَالَ: مَا تَصْنَعِينَ؟ قَالَتْ: أَسْتَحِي مِنْ إِلَهِي هَذَا أَنْ يَرَانِي فِي هَذِهِ الصُّورَةِ، فَقَالَ يُوسُفُ: أَنَا أَوْلَى أَنْ أَسْتَحِيَ مِنَ اللَّهِ.

٭ المصدر: تفسير القرطبي
٭ المجلد: 11
٭ الصفحة: 316
٭ الطبع: مؤسسة الرسالة، بيروت، لبنان.

💠 *اس قول کا ماخذ* 💠

یہ قول ابو نعیم اؔصفہانیؒ نے اپنی کتاب " حلیۃ الاولیاء " میں ذکر کیا ھے:

💡حدثنا محمد بن أحمد بن حماد بن سفيان، حدثنا محمد بن عمران الهمداني، حدثنا عبد الرحمن بن منصور الحارثي، حدثنا أحمد بن عيسى العلوي حدثني أبي، عن أبيه. قال أحمد بن عيسى: وحدثني ابن أبي فديك، عن عبد الله ابن محمد بن عمر بن علي، قال: كنت جالسا عند خالي محمد بن على وعنده يحيى ابن سعيد وربيعة الرأي، إذ جاءه الحاجب فقال: هؤلاء قوم من أهل العراق، فلخل أبو إسحاق السبيعي وجابر الجعفي وعبد الله بن عطاء والحكم بن عيينة فتحدثوا فأقبل محمد على جابر، فقال: ما يروى فقهاء أهل العراق في قوله عز وجل: " ولقد همت به وهم بها لولا أن رأى برهان ربه ". ما البرهان؟ قال: رأى يعقوب عليه السلام عاضا على إبهامه، فقال: لا، حدثني أبي، عن جدي، عن علي بن أبي طالب رضي الله تعالى عنه: أنه هم أن يحل التكة، فقامت إلى صنم مكلل بالدر والياقوت في ناحية البيت فسترته بثوب أبيض بينها وبينه، فقال: أي شيء تصنعين. فقالت: استحى من إلهي أن يراني على هذه الصورة، فقال يوسف عليه السلام: تستحين من صنم لا يأكل ولا يشرب، ولا استحى أنا من إلهي الذي هو قائم على كل نفس بما كسبت، ثم قال: والله لا تنالينها مني أبدا، فهو البرهان الذي رأى.

٭ المصدر: حلية الأولياء
٭ المحدث: أبونعيم اصفهاني
٭ المجلد: 3
٭ الصفحة: 181
٭ الطبع: مكتبة الخانجي، قاهرة، مصر.

🔰 *روایت کی سند* 🔰

اس روایت کی سند میں ایک راوی " احمد بن عیسی الہاشمی العلوی " ہیں جو متہم ہیں جیساکہ امام ذھبی وغیرہ نے امام دار قطنی کے حوالے سے میزان الاعتدال میں صراحت کی ھے؛  لہذا یہ روایت اس درجے کی نہیں ھے کہ اس قول کو حتمی اور یقینی مانا جاسکے ۔

▫ أحمد بن عيسي الهاشمي عن أبي فديك وغيره، قال الدار قطني: كذاب.

٭ المصدر: ميزان الإعتدال
٭ المحدث: الامام الذهبيؒ
٭ المجلد: 1
٭ الصفحة: 126
٭ الطبع: دار المعرفة، بيروت، لبنان.


🔹 حافظ ابو الفیض نے بھی اس راوی کے متعلق امام دار قطنی و امام ذھبی اور حافظ زین عراقی کے حوالے سے یہی بات کہی ھے : کہ احمد بن عیسی مجروح راوی ہیں۔

💎 قال زين العراقي: وأحمد هذا قال الدار قطني: كذاب، وفي الميزان ... احمد كذاب.

٭ المصدر: المداوي لعلل الجامع الصغير
٭ المحدث: ابو الفيض الغماري الحسنيؒ
٭ المجلد: 2
٭ الصفحة: 171
٭ الطبع: دار الكتب العلمية، بيروت، لبنان.

✍🏻...کتبہ: *محمد عدنان وقار صؔدیقی*
۱۹ فروری؁ء۲۰۲۰

No comments:

Post a Comment