Tuesday, February 2, 2021

حافظ قرآن کو قبر کی مٹی نہیں کھاتی

 *حافظ قرآن کو قبر کی مٹی نہیں کہاتی*


کیا حافظ قرآن کے متعلق یہ روایت مستند ھے کہ رسولﷲ ﷺ نے فرمایا: جب حافظ قرآن مرجاتا ہے ﷲ تعالی زمین کو حکم دیتا ھے کہ اس کے گوشت (پوست) کو نہ کھانا! زمین عرض کرتی ھے : میرے معبود! میں اسکا گوشت کیسے کہاسکتی ہوں جبکہ اس کے شکم میں تیرا کلام موجود ھے۔


( کنز العمال, ص:139,جلد:1. دیلمی بروایت جابر)


••• *باسمہ تعالی*•••

*الجواب وبہ التوفیق:*


جی یہ روایت چند کتب حدیث میں مذکور ھے ؛اور  بلحاظ مرتبہ غریب ھے , جسکا حکم یہ ہوتاہے کہ اسکا ثبوت ظنی ھے ؛ لہذا حافظ قرآن کی کرامت پر اسکو محمول نہیں کیا جاسکتا ھے۔ مزید تفصیل درج ذیل ہے:


♦أخبرنا هبة الله بن حمد بن أحمد بن الحسن ، أبو الفضل الجوهري البُرُوجِردي إجازةً كتب إليَّ بها من بُرُوجِرد ، قال: أبنا الفقيه أبو الفتح عبد الواحد بن إسماعيل بن نغارة ، ثنا الشيخ المرشد أبو إسحاق إبراهيم بن شهريار - هو الكازروني - ثنا علي بن محمد ابن موسى الحافظ ، بالبصرة إملاءً ، ثنا علي بن الفضل بن نصر البلخي ، ثنا أحمد بن يعقوب ، ثنا سفيان بن عيينة ، عن عمرو بن دينار ، عن جابر بن عبد الله قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم:إذا مات حاملُ القرآنِ أوحَى اللهُ إلى الأَرضِ لأكلِ لحمِه قال فتقولُ الأَرضُ وكيف آكُلُ لحمَه وكلامُك في جوفِه؟۔ ھذا حدیث غریب.


المصدر: معجم الشیوخ

المؤلف:ابن عساکرؒ

الراوی : جابرؓ بن عبد‍الله

 الصفحة:1214

الرقم:1586

الطبع:دار البشائر, دمشق ۔

الدرجة: ھذا حدیث غریب


⚡لیکن معجم الشیوخ والی روایت کی سند سے ایک راوی" محمد بن۔حسن البلخی"  حذف ہے جسکا ذکر " حافظ مقدسی" نے اپنی کتاب_ اطراف الغرائب والافراد_ میں کیا ھے :


🔅حديث: إذا مات حامل القرآن... الخ__ تفرد به محمد بن الحسن البلخي عن أحمد بن يعقوب عن ابن عيينة عنه.


المصدر: اطراف الغرائب والافراد

المؤلف: محمد بن طاہر المقدسی

الصفحة:305

الرقم:1620

الطبع: غیر مذکور۔


🔘 *احمد بن یعقوب البلخی*


 سند میں  ایک راوی " احمد بن یعقوب بلخی" ہیں جنکو ابن حجر ؒ نے کہا ھے : کہ یہ حضرت  "سفیان بن عیینہ ؒ "  کے حوالہ سے کچھ عجیب باتیں روایت کرتے ہیں یعنی ان پر حافظ کی یہ جرح ھے۔جبکہ حافظ نے ہی لکہا ھے کہ ان کو "ابن حبان" نے ثقہ راویوں میں شمار کیا ھے:


🎴أحمد بن يعقوب البلخي عن سفيان بن عيينة وغيره أتى بمناكير وعجائب انتهى.


 وذكره ابن حبان في الثقات فقال يكنى أبا صالح روى عن وكيع ومكي بن إبراهيم وأهل العراق حدث عنه أهل بلده.


المصدر: لسان المیزان

المؤلف: ابن حجر العسقلانیؒ

المجلد:1

الرقم:914

الصفحة:701

الطبع:دار البشائر الاسلامیة بیروت لبنان.


⚖ *ابن حبان کی نظر میں*


یہ راوی" احمد بن یعقوب" الفراء تبع تابعین میں سے ہیں اور ان کی کنیت _ ابو صالح_ ہے ۔بلخ سے ان کا تعلق ھے۔


احمد بن یعقوب الفراء من تبع الاتباع, من اھل بلخ , ابو صالح۔ ( الثقات/8. 38).


المصدر: تقریب الثقات

المؤلف: ابن حبان

الرقم:926

الصفحة:196

الطبع: دار المعرفة، بیروت لبنان۔



▪ *مسند الفردوس میں*


 إذا مات حاملُ القرآنِ أوحَى اللهُ إلى الأَرضِ ان لاتاكلیِ لحمِه قال فتقولُ الأَرضُ : الھی!وكيف آكُلُ لحمَه وكلامُك في جوفِه.


 المصدر: مسند الفردوس

المحدث: دیلمی

المجلد:1

الرقم: 1112

الصفحہ:284

الطبع:دار الکتب العلمیہ, بیروت لبنان۔


🔰 *کنز العمال میں*


  إذا مات حاملُ القرآنِ أوحَى اللهُ إلى الأَرضِ لأكلِ لحمِه قال فتقولُ الأَرضُ وكيف آكُلُ لحمَه وكلامُك في جوفِه.



    الراوي: جابر بن عبدالله

    المحدث: علاء الدین الھندی

    المصدر: کنز العمال

    المجلد: 1

    الصفحة:555

    الرقم: 2488

    خلاصة حكم المحدث:  غريب

    الطبع:مؤسسہ الرسالہ بیروت

   



🕯️ *زهر الفردوس* 🕯️


   امام ابن حجر عسقلانی کی یہ تالیف ھے اسکی تحقیق میں چند حضرات ( طلاب ) نے حصہ لیا ھے ان میں ایک محقق " د/ عربی دائز فریاطی " ہیں جنہوں نے اس روایت کے حاشیہ میں مذکورہ بالا تحقیق کرتے ہوئے لکہا : یہ روایت موضوع ھے اور وجہ احمد بن یعقوب بلخی کو بتایا ھے: 


• المصدر: زهر الفردوس

• المحدث: الإمام ابن حجر العسقلاني

• المحقق: د/ العربي دائز الفرياطي

• المجلد: 1

• الصفحة: 841

• الرقم: 405

• الطبع : جمعية دار البِرِّ، دبئ.




__÷ *الحاصل* ÷__


اس قدر شدید ضعف کے ہوتے مذکورہ فضیلت حافظ قرآن کی عظمت کے متعلق بیان کرنے میں توقف کیا جائے۔ 


وﷲ تعالی اعلم

✍🏻...کتبہ: *محمد عدنان وقار صدیقی*

۱۲ جون ،؁۲۰۱۹ء

No comments:

Post a Comment