▪️ *چھ گھنٹے کی مہلت* ▪️
ایک روایت بیان کی جاتی ھے: کہ جب کوئی مسلم بندہ گناہ کرلیتا ھے تو بدی لکھنے والا فرشتہ اس برائی کو چھ گھنٹے تک نہیں لکہتا ھے ؛ بلکہ وہ انتظار کرتا ھے کہ بندہ اگر توبہ کرلے تو نہیں لکہونگا ورنہ وہ گناہ نامہ اعمال میں درج کرلیتا ھے.
اس روایت کا حوالہ و تحقیق درکار ھے!!!
••• *باسمہ تعالی* •••
*الجواب وبہ التوفیق:*
جی یہ روایت متعدد کتب حدیث میں مذکور ھے اور قابل بیان ھے:
البتہ یہ بات واضح رہنی چاہئے کہ روایت میں لفظ ساعت سے مراد ہمارے متعارف گھنٹے ( جو کہ ساٹھ 60 منٹ کا ایک ہوتا ہے ) حتما و جزما اور قطعا مراد نہیں ؛ بل کہ متعارف گھنٹے مراد ہونا احتمالی بات ہے یعنی یقینی نہیں جیسا کہ امام مناوی نے فیض القدیر میں شب کے وقت قبولیت والی گھڑی (ساعت)کی شرح کرتے ہوئے لکھا ہے ؛ کیونکہ ساعت سے مراد زمانے کا ایک حصہ بھی ہوتا ہے یعنی ایک زمانہ خواہ کم ہو یا زیادہ ۔ اس گھڑی کی مراد غیر متعین ہونے میں اس بات کی طرف بھی اشارہ ہے کہ بندے سے کوئی گناہ سرزد ہوا تو وہ اس پر تکیہ نہ کرے کہ ابھی تو گناہ لکھے جانے میں وقت اور مہلت باقی ہے اور وہ یونہی غفلت اور بے فکری میں وقت گزارے ؛ بل کہ یہ سمجھے کہ یہ گھڑیاں بہت مختصر ہیں اور آنا فانا میں گزر سکتی ہیں ؛ لہذا جلد از جلد اس گناہ پر نادم ہوکر تائب ہو۔مبادا توبہ کا موقع ہی میسر نہ آئے اور زندگی کی رفتار دفعتا تھم جائے۔
▫️ *المعجم الکبیر* ▫️
امام طبرانی نے المعجم الکبیر میں یہ روایت ذکر کی ھے:
حدثنا احمد بن عبد الوهاب بن نجدة الحوطي، ثنا ابي، وثنا احمد بن زياد بن زكريا الايادي، ثنا عبد الوهاب بن نجدة الحوطي، و ثنا عمرو بن اسحاق بن ابراهيم بن زبريق الحمصي، ثنا عمي محمد بن ابراهيم، و ثنا جعفر بن محمد الفريابي، ثنا ابراهيم بن عبد الله بن العلاء الحمصي، قالوا: ثنا اسماعيل بن عياش عن عاصم بن رجا بن حيوة، عن عروة بن رويم، عن القاسم عن ابي أمامة عن رسول الله صلي الله عليه وسلم، قال: إِنَّ صَاحِبَ الشِّمَالِ لِيَرْفَعُ الْقَلَمَ سِتَّ سَاعَاتٍ عَنِ الْعَبْدِ الْمُسْلِمِ الْمُخْطِئِ أَوِ الْمُسِيءِ، فَإِنْ نَدِمَ وَاسْتَغْفَرَ اللهَ مِنْهَا أَلْقَاهَا ، وَإِلَّا كُتِبَتْ وَاحِدَةً.
٭ المصدر: المعجم الكبير
٭ المجلد: 8
٭ الصفحة: 217 / 225
٭ الرقم: 7765 / 7787
٭ الطبع: مكتبة ابن تيمية، قاهرة، مصر.
🔅 *مجمع الزوائد* 🔅
• عن ابي امامة قال رسول الله صلي الله عليه وسلم: إِنَّ صَاحِبَ الشِّمَالِ لِيَرْفَعُ الْقَلَمَ سِتَّ سَاعَاتٍ عَنِ الْعَبْدِ الْمُسْلِمِ الْمُخْطِئِ أَوِ الْمُسِيءِ، فَإِنْ نَدِمَ وَاسْتَغْفَرَ اللهَ مِنْهَا أَلْقَاهَا ، وَإِلَّا كُتِبَتْ وَاحِدَةً.
• وعن أبي أمامة قال: قال رسول الله صلَّى اللهُ عليه وسلَّم: صاحب اليمين امين علي صاحب الشمال، فاذا عمل حسنة، أثبتها، وإذا عمل سيئة، قال له صاحب اليمين: امكث ست ساعات! فان استغفر لم تكتب عليه، وإلا أثبتت عليه سيئة.
٭ المصدر: مجمع الزوائد
٭ المجلد: 21
٭ الصفحة: 88 / 89
٭ الرقم: 17525 / 17526
٭ الطبع: دار المنهاج، جدة، السعودية.
🔸 *شعب الإيمان* 🔸
أخبرنا أبو عبد الله الحافظ، أخبرنا أبوعمرو عثمان بن أحمد بن سماك، حدثنا عبد الكريم بن الهيثم، حدثنا أبو اليمان، ح وأخبرنا ابو الحسن محمد بن الحسين العلوي، أخبرنا عبيد الله بن إبراهيم بن بالويه المزكي، حدثنا محمد بن يحي الإسفراييني، حدثنا أبو اليمان الحكم بن نافع، حدثنا اسماعيل بن عياش، عن عاصم بن رجا بن حيوة، عن عروة بن رويم، عن القاسم، عن أبي أمامة عن النبي صلي الله عليه وسلم: قال: إِنَّ صَاحِبَ الشِّمَالِ لِيَرْفَعُ الْقَلَمَ سِتَّ سَاعَاتٍ عَنِ الْعَبْدِ الْمُسْلِمِ الْمُخْطِئِ أَوِ الْمُسِيءِ، فَإِنْ نَدِمَ وَاسْتَغْفَرَ اللهَ مِنْهَا أَلْقَاهَا ، وَإِلَّا كُتِبَتْ وَاحِدَةً.
٭ المصدر: شعب الإيمان
٭ المحقق: مختار احمد الندوي
٭ المجلد: 9
٭ الصفحة: 272
٭ الرقم: 6650
٭ الدرجة: حسن
٭ الطبع: مكتبة الرشد ناشرون، الرياض، السعودية.
🔘 *فيض القدير*🔘
{إن في الليل ساعة} يحتمل أن يراد بها الساعة النجومية، وأن يراد جزء منها، ونكرها حثًّا علي طلبها بإحياء الليالي.
٭ المصدر: فيض القدير
٭ المحدث: الإمام المناوي
٭ المجلد: 2
٭ الصفحة: 598
٭ الطبع: دار الكتب العلمية، بيروت، لبنان.
🔰 *فتح الباري* 🔰
المراد بالساعة هنا يوم القيامة، والأصل فيها قطعة من الزمان، وفي عرف أهل الميقات جزء من أربعة وعشرين جزءا من اليوم والليلة، وثبت مثله في حديث جابر _رفعه _ يوم الجمعة اثنتا عشرة ساعة، وقد بينت حاله في كتاب الجمعة.
+ المصدر: فتح الباري
+ المحدث: الامام الحافظ ابن حجر العسقلاني
+ المجلد: 11
+ الصفحة: 299
+ الطبع:دار المعرفة للطباعة والنشر، بيروت، لبنان.
والله تعالي اعلم
✍🏻...كتبه: *محمد عدنان وقار صؔديقي*
8 اگست، 2021ء
No comments:
Post a Comment