Monday, March 13, 2023

بحالت جنابت موئے زیر ناف

▪️ *بحالتِ جنابت موئے زیر ناف*▪️

 ایسا مشہور ھے کہ اگر حالتِ جنابت میں موئے زیر ناف و بغل صاف کیے گئے تو قیامت کے دن یہ بال اللہ کے حضور فریاد کریں گے کہ اس شخص سے باز پرس کی جائے کہ اس نے ہمیں بحالت ناپاکی جسم سے کیوں دور کیا تہا؟
 اس روایت کی حقیقت کیا ہے!!! 

 ••• *باسمہ تعالی* •••
 *الجواب وبہ التوفیق:* 

 یہ روایت کتب فقہ وغیرہ میں در آئی ھے ؛ لیکن یہ معتبر نہیں ھے: 

 ✴️ *حاشية الطحطاوي علي مراقي الفلاح* ✴️ 

 روي خالد (بن معدان) مرفوعا: من تنور قبل أن يغتسل، جاءته كل شعرة، فتقول: يارب! سله لِم ضيّعني، ولم يغسلني. وقال المحشي (محمد عبد العزيز الخالدي): لكن ذكر ابن وهبان: أنه لابأس به. 

 ٭ المصدر:حاشية الطحطاوي علي مراقي الفلاح 
٭ المؤلف: العلامة الطحطاوي الحنفي 
٭ الصفحة: 525 
٭ الطبع: دار الكتب العلمية، بيروت، لبنان. 


 💠 *بستان العارفين* 💠 

 الباب التسعون: في دخول الحمام (قال الفقيه) رحمه الله يكره للإنسان أن يتنور وهو جنب، روى خالد بن معدان: أن النبي صلى الله عليه وسلم قال: (( من تنور قبل أن يغتسل، جاءته يوم القيامة كل شعرة، فتقول: سله! يا رب! لم ضيعني، ولم يغسلني )) 

 ٭ المصدر: بستان العارفين 
 ٭ المؤلف: الفقيه ابو الليث السمرقندي 
٭ الصفحة: 372 
٭ الطبع: مؤسسة الكتب الثقافية، بيروت، لبنان. 


 ☪️ *إمداد الفتاوي جديد* ☪️ 

 اس روایت کی بابت حضرت حکیم الامت مولانا اشرف علی تھانوی قدس سرہ العزیز کا جواب یہ ھے کہ یہ روایت صحیح نہیں ھے: 

 ••• *بحالت جنابت بال کٹوانا مکروہ ھے* ••• 

 ’’سوال (٤٥)قدیم 1/85 : بحالتِ جنابت خط بنوانا، بال کتروانے اور ناخن ترشوانے جائز ہیں یا نہیں؟ اور یہ قول کہ ایسی حالت میں غسل سے پہلے بالوں یا ناخن کے جدا کرنے سے بال اور ناخن جُنبی رہیں گے اور قیامت کو مستغیث ہوں گے کہ ہم کو جُنبی چھوڑا گیا صحیح ہے یا نہیں ؟

 الجواب :

 في رسالة هدایة النور لمولانا سعد اللّٰہؒ :درمطالب المومنین می آرد ستر دن وتراشیدن موئے وگرفتن ناخنہا در حالتِ جنابت کراہت ست اھ۔ اس سے امرِ مسئول عنہ کی کراہت * معلوم ہوئی، باقی اس کے متعلق جو قول نقل کیا گیا ہے، کہیں نظر سے نہیں گزرا اور ظاہراً صحیح بھی نہیں‘‘۔( ۱ ) __________ 

 * حضرت مفتی عزیز الرحمن صاحب دیوبندیؒ تحریر فرماتے ہیں " بال کترنے اور مونڈنے اورناخن کترنے کو بحالت جنابت بعض فقہاء نے مکروہ لکھا ھے بظاہر مراد مکروہ سے مکروہ تنزیہی ہے جن کا مآل خلاف اولی ہے

 " عالمگیری جلدِ خامس میں ھے:

 حلق الشعر حالة الجنابة مكروه، وكذا قص الأظافير، هكذا في الغرائب.(فتاوي دار العلوم 1/23)

 علامة ابن تيميةؒ فرماتے هيں: ما أعلم علي كراهية إزالة شعر الجنب و ظفره دليلا شرعيا، اهـ ( فتاوي ابن تيمية، 44/1،) ۱۲ سعید احمد پالنپوریؒ ـ _______________

 ( ۱ ) امام بخاریؒ نے "بخاری شریف" کے " ترجمۃ الباب " میں امام عطا بن رباحؒ کا اثر نقل فرمایا ہے، جس میں حالت جنابت میں بالوں کی صفائی اور ناخن تراشنے کو جائز بتلایا گیا ہے اسی طرح " مصنف عبد الرزاق " میں ابن جریج عن عطاء کے طریق سے جائز نقل فرمایا ہے، اور بخاری شریف کی شرح "عمدۃ القارئ " میں بھی جواز کی طرف اشارہ فرمایا ہے , نیز شیخ الاسلام ابن تیمیہؒ نے صاف الفاظ میں جواز اور عدم کراہت کی بات نقل فرمائی ہے، ملاحظہ فرمائیے! 

 قال عطاء: يحتجم الجنب، ويقلم أظفاره، ويحلق رأسه، وإن لم يتوضأ . ( بخاري شريف، باب الجنب يخرج، ويمشي في السوق وغيره، النسخة الهندية، ١ / ٤٢، قبل رقم : ٢٨٤)

 عبد الرزاق عن ابن جريج قال: قلت لعطاء: الجنب يحتجم ويطلي بالنورة ويقلم أظفاره، ويحلق رأسه ولم يتوضأ؟ قال: نعم، وما ذاك أي لعمري، ويتعجب.

 ( مصنف عبد الرزاق، باب الرجل يحتجم ويطلي جنبا، ١/٢٨٢_ ٢٨٣، رقم: ١٠٩١)

 وتحت ترجمة البخاري في "عمدة القاري " وقال عطاء يحتجم الجنب ويقلم أظفاره ويحلق رأسه وإن لم يتوضأ، فلا تكون المطابقة إلا من جهة المعنى، وهو أن الجنب إذا جاز له الخروج من بيته والمشي في السوق وغيره جاز له تلك الأفعال المذكورة في الأثر المذكور، اهـ 

 ( عمدة القاري قديم، ٣/ ٢٤٠ _ ٢٤١، جديد، مكتبة زكريا ديوبند، ٣ / ٧٤ ) 

 " فتاوی ابن تیمیہ" میں ھے:
 قد ثبت عن النبي - صلي الله عليه وسلم - من حذيفة - رضي الله عنه - ومن حديث أبي هريرة - رضي الله عنه - أنه لما ذكر له الجنب، قال: إن المومن لا ينجس، وفي الصحيح للحاكم: حيّا ولا ميّتا، وما أعلم علي كراهية إزالة شعر الجنب، وظفره دليلا شرعيا، الخ 
 ( فتاوي شيخ الإسلام لابن تيمية، ١/ ١٢٠_ ١٢١ ) 

 اور طحطاوی علی المراقی میں حضرت خالد رضی ﷲ عنہ کی طرف منسوب کرکے ایک روایت نقل کی ہے جس سے مذکورہ مسئلہ میں سائل کی بات ثابت ہوتی ھے اور اسی وجہ سے علامہ طحطاوی نے مکروہ لکھا ہے ؛ مگر اس روایت کی اصل تک ہم کو رسائی نہیں ہوسکی بعض لوگوں نے " انٹر نیٹ " سے بتلایا کہ خالد رضی ﷲ عنہ کی روایت موضوع ہے۔ 

 طحطاوی کی عبارت یہ ہے:
 ويكره بالأسنان ؛ لأنه يورث البرص، والجنون، وفي حالة الجنابة، وكذا إزالة الشعر؛ لما روى خالد مرفوعاً: من تنور قبل أن يغتسل جاءته كل شعرة فتقول: يا رب سله لم ضيعني ولم يغسلني، الخ.
 ( طحطاوي علي مراقي الفلاح، باب الجمعة، قبيل باب العيدين، مكتبة دار الكتاب، ديوبند، ص: ٥٢٥ ) 

 شبیر احمد قاسمی عفا ﷲ عنہ

 ※ ※ ※ 

 والله تعالي أعلم 
 ✍🏻... كتبه: *محمد عدنان وقار صديقي*
 13، مارچ، 2023

No comments:

Post a Comment