▪️ *صديق اكبرؓ زمانۂ جاہلیت میں*▪️
بیان کیا جاتا ھے: کہ زمانۂ جاہلیت میں بھی حضرت ابوبکر صدیقؓ نے بُت پرستی نہیں کی , ان کا ایک واقعہ مشہور ھے کہ انکے والد ابوقحافہ ان کو ( اسلام لانے سے قبل ) بت خانے میں لے گئے اور کہا: بت کو سجدہ کرو! یہ کہہ کر وہ چلے گئے, وہ بُت کے سامنے تشریف لے گئےتو فرمایا : ’’میں بھوکا ہوں مجھے کھانا دے ، میں ننگاہوں مجھے کپڑا دے ، میں پتھر مارتا ہوں اگر تُو خدا ہے تو اپنے آپ کو بچا۔‘‘وہ بُت بھلا کیا جواب دیتا۔ آپ نے ایک پتھر اس کے مارا جس کے لگتے ہی وہ گر پڑا , باپ نے یہ حالت دیکھی انہیں غصّہ آیا، اور وہاں سے آپ کی ماں کے پاس لائے ، سارا واقعہ بیان کیا ۔ ماں نے کہا : اسے اس کے حال پر چھوڑ دو جب یہ پیدا ہوا تھا تو غیب سے آواز آئی تھی کہ :
’’ اے اللہ کی بندی! تجھے خوشخبری ہو یہ بچہ عتیق ہے ، آسمانوں میں اس کا نام صدیق ہے ، محمد صَلَّی اللہ تَعَالٰی علیہ وَاٰلِہٖ وَسَلَّم کا صاحب اور رفیق ہے ۔‘‘یہ روایت سیدنا صدیق اکبر رَضِیَ اللہ تَعَالٰی عَنْہ نے خود مجلس اقدس میں بیان کی۔ جب یہ بیان کرچکے ، حضرت سیدنا جبریل امین عَلَیْہِ السَّلَام حاضر بارگاہ ہوئے اور عرض کیا : ’’صَدَقَ اَبُوبَکْرٍ وَّھُوَ الصِّدِّیْقُ یعنی ابوبکر نے سچ کہا اور وہ صدیق ہیں ۔ ‘‘اور تین بار یہی الفاظ دہرائے۔
اس واقعہ کا حوالہ اور تحقیق درکار ھے!!!!
••• *باسمہ تعالی* •••
*الجواب وبہ التوفیق*:
یہ واقعہ حضرت سیدنا صدیق اکبرؓ کے فضائل و مناقب کے تحت متعدد کتب میں منقول ھے :
🔮 *عمدة التحقيق في بشائر آل الصديق* 🔮
عمدة التحقيق في بشائر آل الصديق میں شیخ ابراہیم العبیدیؒ ( المتوفی 1091 ھ ) نے یہ واقعہ "انباء نجباء الابناء " کے حوالے سے ذکر کیا ھے ؛ لیکن سند ذکر نہیں کی ھے:
ونقل ابن ظفر في " أنباء نجباء الأنباء " أن القاضي أبا الحسين أحمد بن محمد الزبيدي، روي بإسناده في كتابه المسمي: "معالي الفرش الي عوالي العرش " أن ابا هريرة رضي الله عنه قال: اجتمع المهاجرون والأنصار عند رسول الله فقال أبو بكر: وعيشك يا رسول الله أني لم أسجد لصنم قط! فغضب عمر بن الخطاب وقال: تقول: وعيشك يا رسول الله إني لم أسجد لصنم قط؛ وقد كنتَ في الجاهلية كذا وكذا سنة!فقال أبو بكر رضي الله عنه: إني لما ناهزت الحلم أخذني والدي أبو قحافة وانطلق بي إلى مخدع فيه الأصنام فقال: هذه آلهتك الشم العلى فاسجد لها وخلاّني ومضى. فدنوتُ من الصنم فقلت: إني جائع فأطعمني، فلم يجبني! فقلت: إني عار فاكسني، فلم يجبني! فأخذت صخرة فقلت: إني ملق عليك هذه الصخرة فإن كنت إلهاً فامنع نفسك، فلم يجبني!
فألقيتُ عليه الصخرة فخرَّ لوجهه وأقبل أبي فقال: ما هذا يا بني؟! فقلت هو الذي ترى! فانطلق بي إلى أمي فأخبرها، فقالت: دعه، فهو الذي ناجاني الله تعالى به! فقلتُ يا أمَّه ما الذي ناجاك به؟ قالت: ليلة أصابني المخاض لم يكن عندي أحد، فسمعت هاتفاً يهتف أسمع الصوت ولا أرى الشخص وهو يقول:
يا أمة الله على التحقيق!
أبشري بالولد العتيق!
اسمه في السماء صديق!
لمحمد صاحب ورفيق!
قال أبو هريرة رضي الله عنه: فلما انقضى كلامه نزل جبريل عليه السلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم فسلّم عليه وقال: صدق أبو بكر فصدّقه! ثلاث مرات»!
ترجمہ کا خلاصہ یہ ہے: کہ صدیق اکبرؓ نے خود ایک بار یہ بیان فرمایا : کہ میں نے جاہلیت میں کبہی بھی بت کو سجدہ نہیں کیا , اور پھر وہ واقعہ ھے جو سوال میں موجود ھے.
٭ المصدر: عمدة التحقيق في بشائر آل الصديق
٭ المصنف: إبراهيم بن عامر العبيديؒ
٭ الصفحة: 26
٭ الطبع: دار الكتب العلمية، بيروت، لبنان.
🔰 *ارشاد الساری شرح بخاری* 🔰
امام شہاب الدین قسطلانیؒ نے بھی یہ واقعہ بخاری کی شرح ارشاد الساری میں ذکر کیا ھے:
٭ المصدر: إرشاد الساري
٭ المحدث: شهاب الدين القسطلانيؒ
٭ المجلد: 8
٭ الصفحة: 326
٭ الطبع: دار الكتب العلمية، بيروت، لبنان.
✴️ *المصباح المضي في كتاب النبي الأميِّ* ✴️
امام ابو عبد ﷲ محمد بن علی بن احمد بن حُدَیدَہ انصاریؒ نے بھی یہ واقعہ ذکر کیا ھے , الفاظ وہی ہیں جو اوپر لکھے گئے ہیں :
• المصدر: المصباح المضي
• المصنف: ابن حُدَيْدَة الانصاريؒ
• الصفحة: 38
• الطبع: عالم الكتب، بيروت، لبنان.
📚 *انباء نجباء الابناء* 🔰
امام ,حافظ, حجت الدین, برہان الاسلام ابو عبدﷲ محمد بن ابو محمد بن محمد بن ظفر مکی صقلیؒ نے یہ واقعہ نقل کیا ھے اور انہوں نے اس واقعہ کا حوالہ " معالی الفرش الی عوالی العرش" لکھا ھے ( یہ کتاب دستیاب نہ ہوسکی) اور امام ابن ظفرؒ کے حوالے ہی سے دیگر کتب میں نقل کیا گیا ھے :
+ المصدر: أنباء نجباء الابناء
+ المصنف: الامام ابن ظفر المكيؒ
+ الصفحة: 42
+ الطبع: دار الآفاق الجديدة، بيروت، لبنان.
☢️ ان واقعات و حوالہ جات سے معلوم ہوتا ھے کہ صدیق اکبرؓ نے قبل الاسلام بت پرستی نہیں کی تھی جیساکہ روایات میں یہ بھی ہے کہ صدیق اکبرؓ نے زمانہ جاہلیت میں شراب سے بھی خود کو دور رکھا:
☪️ *حلية الأولياء* ☪️
حدثنا ابوبكر الآجري، وابو اسحاق بن حمزة، قالا: ثنا عبد الله بن ابي داود، ثنا عباد بن زياد الساجي، ثنا ابن ابي عدي، ثنا شعبة عن محمد بن عبد الرحمن آبي الرجال عن عمرة عن عائشة قالت: حرم ابوبكر الخمرة علي نفسِه، فلم يشرَبْها في جاهليَّةٍ، ولا إسلامٍ. ملخصا.
٭ المصدر: حلية الأولياء
٭ المحدث: ابونعيمؒ
٭ المجلد: 7
٭ الصفحة: 160
٭ الدرجة: حسن
٭ الطبع: مكتبة الخانجي، قاهرة، مصر.
💟 لیکن سیرت ابن کثیر کی ایک روایت سے ظاہر ہوتا ھے کہ صدیق اکبرؓ زمانہ جاہلیت میں شرک پر تھے کیونکہ انہوں نے نبی اکرم سے استفسار کیا تہا : کہ کیا آپ ہمارے بتوں کے متعلق وہ سب کہتے ہیں جو قریش آپ پر الزام لگارھے ہیں کہ آپ نے ہمارے بتوں کو چھوڑا ہوا ھے , اور ہماری عقلیں خراب ہوچکی ہیں اور ہمارے آباء و اجداد سب غلط ( کافر ) تھے, تب نبی اکرم نے کہا تہا: جی ہاں! ایسا ہی ھے ؛ میں نبی ہوں اور توحید کا اعلان کرتا ہوں , الخ...
⚛️ *سیرت ابن کثیر* ⚛️
قال يونس عن ابن إسحاق: ثم إن أبا بكر لقي رسول الله صلى الله عليه وسلم فقال: أحق ما تقول قريش يا محمد من تركك آلهتنا وتسفيهك عقولنا وتكفيرك آبائنا؟ فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم: يا أبا بكر! اني رسول الله، ونبيه، بعثني لأبلغ رسالته، فأدعوك إلى الله بالحق، فوالله انه للحق، وأدعوك إلى الله يا أبا بكر! وحده لا شريك له ولا يعبد غيره والموالاه على طاعته أهل طاعته، وقرأ عليه القرآن، فلم يقر ولم ينكر، وأسلم، وكفر بالأصنام، وخلع الأنداد، وأقر بحق الاسلام، ورجع أبو بكر وهو مؤمن مصدق.
٭ المصدر: السيرة النبوية
٭ المصنف: العلامة ابن كثيرؒ
٭ المجلد: 1
٭ الصفحة: 432
٭ الطبع: دار المعرفة، بيروت، لبنان.
🕯️ *مرقات شرح مشکات* 🕯️
ملا علی قاری ھرویؒ نے مشکات کی شرح مرقات میں یہ واقعہ نقل فرمایا ھے اور وہاں امام سبکیؒ کے حوالے سے لکھا ھے: کہ صدیق اکبر سے زندگی میں کبہی بھی کفر صادر نہ ہوا ,
ونقل الحلبي في حاشية الشفاء للقاضي عياض عن ابي الحسن الاشعري أنه قال: لم يزل ابوبكر بعين الرضا من الله، واختلف الناس في مراده بهذا الكلام، فقال بعضهم: ( القسطلاني) لم يزل مؤمناً قبل البعثة وبعدها، وهو الصحيح المرضي، وقال آخرون: بل أراد أنه لم يزل بحالة غير مغضوب فيها عليه لعلم الله تعالى بأنه سيؤمن ويصير من خلاصة الأبرار،
وقال الشيخ تقي الدين السبكي: لو كان هذا مراده ( الأشعري) لاستوى الصديق وسائر الصحابة في ذلك، وهذه العبارة التي قالها الأشعري في حق الصديق، لم تحتفظ عنه في حق غيره، فالصواب: أن الصديق لم يثبت عنه في حال كفر بالله، وهو الذي سمعناه من مشايخنا و ممن يقتدٰي به، وهو الصواب، إن شاء الله.
÷ المصدر: المرقاة
÷ المحدث: ملا علي القاريؒ
÷ المجلد: 11
÷ الصفحة: 178
÷ الطبع: دار الكتب العلمية، بيروت، لبنان.
🔳 مرقات میں جو بات مذکور ہے وہی بات امام جلال الدین سیوطیؒ نے " الحاوی للفتاوی " میں ذکر کی ھے:
* المصدر: الحاوي للفتاوي
* المصنف: الامام السيوطيؒ
* المجلد: 2
* الصفحة: 214
* الطبع: دار الكتب العلمية، بيروت، لبنان.
٭ المصدر: حاشية التاودي ابن سودة علي صحيح البخاري
٭ المجلد: 4
٭ الصفحة: 39
٭ الطبع: دار الكتب العلمية، بيروت لبنان.
یعنی صدیق اکبرؓ کا تاعمر کفر پر ہونا ثابت ہی نہیں اور جو ابن کثیرؒ نے سیرت میں بات نقل کی ھے اس میں صدیق اکبر نے فقط قریش کی بات حکایتًا نقل کی تھی , بتوں کی نسبت در حقیقت خود کی جانب نہ تھی۔
هذا ما فهمت، والعلم الصحيح عند الله.
✍🏻 ... كتبه: *محمد عدنان وقار صؔديقي*
23 جنوري:ء 2021
No comments:
Post a Comment